If it’s not simple, it is not Lean

Manexc

Business Improvement

În ziua de astăzi toți antreprenorii și echipele de management sunt sub o presiune imensă a activităților de zi cu zi. Fie că este vorba de companii multinaționale sau firme private și indiferent dacă există o strategie clară cu plan detaliat de acțiune sau afacerea se bazează doar pe materializarea oportunităților imediate, toți, dar absolut toți , managerii sunt conectați la livrarea obiectivelor principale : creștearea vânzărilor si realizarea profitului. Și in fiecare zi apar zeci de situații și probleme care necesită atenția directă a mangerilor, analiza lor și deciziile respective.

În acest carusel , de cele mai multe ori se face o analiză rapidă și se iau decizii, care rezolvă problema sau așa speră  managerii și se trece mai departe.

Dar oare stăm si punem in balantă suficient care este efectul deciziilor noastre pentru afacerea pe care o conducem pe termen mediu și lung ?

Avem toate informațiile când facem analiza ? Aflăm adevaratele cauze astfel încât prin deciziile și acțiunile noastre le eliminăm și problema nu va mai apărea in viitor ?

Când discutăm de îmbunatățirea afacerii nu discutăm de schimbări majore strategice care fac sau ar trebui să facă  subiectul unei analize periodice cel puțin o dată pe an. Discutăm aici de un sistem care să ne facă să întelegem calitatea rezultatelor noastre și dacă ele sunt susținute in timp, iar angajații companie sunt informați si implicați în găsirea soluțiilor pentru rezolvarea problemelor apărute și in eliminarea barierelor neprevăzute pentru livrarea obiectivelor startegice.

Când discutăm despre sisteme de îmbunătățire pot fi multe opinii. Dar adevarul este ca singurul sistem care a dovedit eficientă in decursul timpului este sistemul japonez de Kaizen, sau cum este cunoscut ca sistemul Toyota sau Lean management.

Acest sistem nu ne oferă doar metodologia,  ci o filozofie de a conduce o afacere de succes. Această filozofie indică că managerii trebuie să se dedice atât activităților de menținere a proceselor și standardelor din companie  cât și implicarea în  îmbunătățirea lor continuă.

Dar care este proporția adecvată dintre cele doua funcții ale managementului ? Cum putem gasi o balanță asfel încât să putem avea un proces Lean de la comanda primită de la client până încasăm banii pe produsul livrat ?

Daca dorești să discuți cu un consultat experimentat despre  implementarea sistemul Lean, te rugăm să ne contactezi.

La ce să te astepți după implementarea sistemului Lean ?

În primul rând tu și echipa ta veți descoperi o abordare practică și cu costuri reduse a îmbunătățirii. Veți invăța că dezvoltarea organizației nu se bazează pe o simplă predare a unor cunostințe, ci pe învățarea in grup a  valorilor derivate din bun simț, autodisciplină, ordine și economie.

manexc-img4

O echipă managerială performantă ar trebui să se straduiască să conducă compania către invățarea acestor valori, care ar conduce catre “un management pe care te poti bizui” .

Acest sistem te va ajuta sa te transformi tu și echipa de manageri din „pompierii” organizației în  îndrumători și participanți activi în echipele de îmbunătățire, asfel acționând proactiv, consistent și coerent pentru livrarea rezultatelor superioare a afacerii ,pe termen mediu si lung, fară a neglija realizările imediate.

Cu experiența pe care o avem în implementarea și utilizarea sistemului Lean (Toyota) în diferite industrii si țări suntem încrezători ca vom reuși împreună cu echipa ta, sa găsim soluțiile particularizate pentru afacerea  ta, pornind de la cele 14 principii de baza ale sistemului Lean (Toyota).

Dacă dorești să discuți despre implementarea acestor principii în organizația ta și depre beneficiilor lor, te rugăm sa ne contactezi !

Și nu uita:  din experiența noastra cele mai multe probleme apar în diferite companii de la faptul că managementul și membrii organizației nu înleleg exact de ce apar aceste probleme. Și nu inteleg pentru că procesele nu sunt simple.

Și dacă nu este simplu , nu este Lean !

Contactează-ne să te putem ajuta să-ți faci compania Lean, de la comanda primită până la încasarea banilor de la client.

GDPR
×
Info! Sunt de acord sa apar in statisticile Google Analytics.