To improve is to change; to be perfect is to change often.

– Winston Churchill

Managing Change

Managementul schimbării este  cel mai important element pentru succesul în afaceri astăzi.Ca să ramâi competitiv în condițiile creșterii agresivității competiției și a schimbărilor frecvente din piață , atât organizația cât și toți angajații trebuie să adopte o atitudine pozitivă față de schimbare . Ignorând sau minimizând importanța schimbării poate fi foarte costitor pentru orice organizație. De aceea putem pregăti managerii să fie cu un pas înaintea competiției , să identifice felul schimbării și să fie proactivi în a conduce procesul.

În această lume în schimbare continuă, ca manageri  trebuie să avem capabilitatea de a ințelege de ce organizația trebuie să fie pregătită pentru schimbare și ce fel de schimbare este necesară : de îmbunătățire sau strategică. Dacă prima se poate desfășura în cadrul resurselor existente , schimbarea strategică  trebuie abordată cu o metodologie absolut nouă.

Dacă doriți sa discutați despre caracteristicile schimbărilor si modurile de abordare, vă rog să ne contactați.

Este esențial să identificăm corect cauzele care generează nevoia de schimbare ca să putem raspunde la întrebările inițiale.

De ce trebuie să schimbăm ? Ce am facut greșit? Dar eu cu ce sunt vinovat? Ce se va întampla cu mine? Și multe altele.

De modul cum vom aborda de la început aceste întrebări va depinde succesul implementării schimbării în organizație. Putem  micșora rezistența la schimbare doar planificând profesionist în detaliu întreg procesul  și comunicând eficient în organizație fiecare etapa.

manexc-img6

Și nu uitați că oamenii sunt rezistenți la schimbare pentru că le este frică. Și le este frică pentru că nu înțeleg. Și nu înțeleg pentru că au nevoie de timp în a trece de la faza inițială de șoc, la rezistență pasivă , apoi rezistență activă și  mai târziu eventual la acceptare. În această perioadă vizibilitatea în organizație a echipei manageriale trebuie să fie la cel mai înalt nivel.

Și nu uita că oricât de mult ai comunica în acestă perioadă, ceea ce comunici este la fel de important ca și modul cum o faci. Și nu în ultimul rând –empatia aratată este poate mai importantă decât un bonus acordat !

Adevarul este ca oricât de urgentă ar fi necesitatea schimbării nu există „scurtături” în ceea ce privește procesul de abordare și planificare a schimbării.

De aceea în situații de criză sau tranformare urgentă a afacerii e bine să apelați la suport extern cu experiență în asemenea transformare radicală  a afacerii și a organizației.

Și sfatul este să alegi cu grijă consultantul, asigurându-te că a fost călit în focul unor “batălii” similare înainte de a deveni consultant.

Așteptăm să ne contactați pentru a înțelege problemele care le aveți în organizație și să vă putem sfătui diferențiat, în funcție de particularitatea schimbării pe care doriți sau sunteți nevoiți să o faceți.

GDPR
×
Info! Sunt de acord sa apar in statisticile Google Analytics.