Profitability is coming from productivity, efficiency, management, austerity, and the way to manage the business.

– Carlos Slim

Operations Management

Dacă despre marketingul din orice companie se spune că reprezintă motorul de creștere a afacerii , atunci operațiilor reprezintă principalul furnizor de combustibil pentru creșterea vânzărilor cu profitul planificat.

Structura operațiilor poate fi ușor diferită de la o companie la alta sau de la o industrie la alta. Dar în general discutăm de producție, aprovizionare, depozitare si distribuție. Principalul obiectiv al operațiilor este să creeze valoare adaugată pentru organizație, livrând în totalitate și la timp cerințele clienților pentru produsele companiei. Livrând produsele la timpul cerut, cu calitatea proiectată și cu costuri minime, o companie poate creea un important avantaj competitiv.

manexc-img3

Provocările în operații sunt multiple, dar le putem rezuma la avea un plan de producție coerent și flexibil care să pună in balanță estimatul de vânzări cu cererea propriu-zisă și stocul raportat la capacitatea de producție existentă.

Este de asemenea esențial pentru profitul companie să avem fabrici cu procese clare și simple pentru a maximiza eficiența și a elimina pierderile. Trebuie să existe și un sistem de informații corect unde toate persoanele implicate să aibă acces și să obțină același rezultat.

Activitatea operațiilor trebuie să fie coerent conectată la strategia companie și să-și aducă contribuția la obiectivele companiei.

Să presupunem ca  avem o companie foarte inovativă în dezvoltarea de produse și un marketing creativ în a le gasi locul în piață, dar operațiile sunt ineficiente. În acest caz ne-am  afla în aceeași situație ca și când am fi intr-o bătălie cu soldați foarte curajoși și instruiți, dar pentru că liniile de aprovizionare sunt incapabile să livreze muniția necesară îi face pe soldații din prima line complet inofensivi.

Deseori am întâlnit antreprenori extrem de competenți, cu aspirații mari in ceea ce privește dezvoltarea afacerii, dar din cauza resurselor limitate în companie , operațiile și în special fabricile,  nu puteau să livreze produsele dorite la timp. În consecință stocurile companie erau la un nivel neacceptabil de ridicat  cu impactul negativ major în cash flow.
Este important ca antreprenorii sau managerii să identifice realist capacitatea și resursele existente în companie și să apeleze la suport extern acolo unde problemele din operații nu pot fi rezolvate riscând să afecteze reputația companiei în piață.
În cei 20 ani de experiență în operații am identificat clar zonele critice unde putem interveni împreună cu managementul companiei pentru eficientizarea operațiilor, cu impact direct în scăderea costurilor și flexibilitatea livrarilor.

Aceste zone sunt:
  • managementul stocurilor,
  • alegerea sistemului de producție potrivit în funcție de diversitatea portofoliului de produse și a  volumului,
  • eficientizarea liniilor de producție,
  • folosirea efectiva a capacitatii existente,
  • reducerea pierderilor,
  • îmbunătățirea calității produselor,
  • implementarea sistemului de Lean management

Trebuie luat în considerație în alegerea consultatului că atunci când discutăm despre producție nu este valabil proverbul că toata lumea se pricepe la producție ca și la fotbal sau vreme.
Avem capacitatea să dezvoltăm cu echipele de management soluții dedicate de Lean în logistică, care să acopere tot fluxul de la comanda primită de la client până la livrarea către client a produsului comandat. Livrare  la timp, în totalitate și la calitatea asteaptată de către client. Și nu în ultimul rând cu costuri eficiente pentru companie.

Așteptăm să ne contactați astfel încât, împreună, să putem schimba percepția despre operațiile companiei într-o imagine profesionistă de performanță consecventă și coerentă, câștigând încrederea organizației și a clienților.

GDPR
×
Info! Sunt de acord sa apar in statisticile Google Analytics.