Every single time you make a merger, somebody is losing his identity. And saying something different is just rubbish.

– Carlos Ghosn

Support Mergers & Acquisitions

Dacă strategia companiei pe care o conduci cuprinde achiziționarea de noi companii,  ca pilon principal de creștere e bine să acționezi în consecință dar cu prudență. Dacă vrei să-ți asiguri condițiile inițiale pentru o achiție de succes probabil știi că în acestă “calătorie”  nu există scurtături. Cred că cel mai bun sfat este “să te grăbești încet !”

Indiferent de motivele strategice pentru acest demers : poziția față de competiției, consolidarea poziției pe piață, diversificarea portofoliului cu noi produse și servicii, marirea valorii companiei sau încorporarea de noi tehnologii, pasii pe care trebuie să-i urmezi trebuie atent identificați și structurați într-un plan de acțiune clar având alocate resurse specializare, interne si externe. Și mă refer la consultant de specialitate pentru fiecare etapă.

În general procesul de achiție a unei companii cuprinde patru etape distincte: clarificarea strategiei , identificarea achiziției potențiale , tranzacția și integrarea .

Dacă în prima etapă de clarificare strategică, în general echipele de management sunt cele implicate, când se trece la etapa de identificare a potențialelor achiziții, în funcție de resursele existente poate fi necesar suport extern pentru clarificarea planului de afaceri.

manexc-img1

În  etapa a treia – realizarea tranzacției, managementul companiei care face achiziția trebuie să identifice oportunitățile de sinergie între cele două companii, iar pentru  “due diligence” operational este recomandat să se apeleze la un consultant extern, ca și pentru auditul  managementului companiei care va fi achiziționată.

Prezența consultantului extern asigură o atenției sporită, cât și expertiza necesară.

În ultima etapa, extrem de importantă pentru succesul achiziției – integrarea noii companii , întocmirea planului de integrare cu partea de sinergii bine conturată și responsabilitatea echipei de management mentionată. Partea de excelență operațională cât și auditul proceselor din compania achiziționată, reprezintă pilonii absolut necesari pentru o integrarea de succes.

Nu în ultimul rând, sincronizarea sistemelor IT și uniformizarea politicilor de personal trebuie să reprezinte o fundație solidă pentru noua călătorie împreună. Dacă sunteți într-una din cele patru etape ale procesului de achiziție pentru o nouă companie și aveți nevoie de suport , vă rugăm să ne contactați.

În procesul de achiziție a unei companii vă putem oferi asistență în etapele de tranzacționare și integrare pentru:
  • Întocmirea planului de afaceri
  • Identificarea sinergiilor
  • “Due diligence” operational
  • Audit al managementului
  • Planul de integrare
  • Implementarea sistemelor de îmbunătățire operațională
  • Auditul proceselor interne

Și nu uita că în procesul de integrare nu este necesar să se aplice principiul cuceritorului: „învingătorul ia totul” .

Pentru dezvoltarea ulterioară a companiei mărite prin achiziție este absolut necesar să se încorporeze experiența noi companii și resursele să fie folosite pentru atigerea obiectivelor strategice pentru care s-a făcut achiziția respectivă.

Altfel echipa manageriala a companiei mărite va afla curand după finalizarea  tranzacției că 1 plus 1 fac mai puțin decât 2 !

GDPR
×
Info! Sunt de acord sa apar in statisticile Google Analytics.