Waste is bad!

Lean is good

În filozofia Lean Kaizen, eliminarea pierderilor(muda) reprezintă una dintre preocupările esențiale ale managementului profitului.

Noțiunea de pierdere se referă atât la pierderi materiale, timp dar și la orice activitate care nu adaugă valoare. Într-o companie se desfăsoară doar două tipuri de activități: care adaugă valoare și care nu adaugă valoare. Clenții plătesc doar pentru activitățile care adaugă valoare.

Într-o fabrică, timpul în care o piesă este fixată pe o masină nu adaugă valoare. Doar când mașina prelucrează acea piesă, adaugă valoare. În depozit timpul în care stivuitoristul ia paletul din raft si se duce spre camion nu adaugă valoare. Doar în momentul când îl pune în camion adaugă valoare. Timpul în care se poartă discuții în companie despre care ar trebui să fie cantitatea de material comandată la furnizor nu adauga valoare. Când se plasează efective comanda , acestă activitate adaugă valoare. Cu ani in urmă la un exercițiu de identificare a fluxului in aprovizionare, am descoperit că timpul total în care se comanda un reper la furnizor era de 370 minute din care scrierea și trimiterea comenzii reprezenta doar 10 minute !

Indiferent de preocuparea echipei de management de a crește vânzările, neacordând atenție activităților care nu adaugă valoare in cadrul companiei este ca și cum am avea o masină de imprimat bacnote , cu mâna dreaptă lucrăm să-i scoatem din imprimantă si cu mâna stangă o parte îi aruncăm la mașina de tocat hartie. Si nu este deloc o comparație exagerată !

Mai mult de atât, dacă compania pe care o conduci este o companie de servicii, ineficiența din cadrul companiei  irosește nu doar resursele companiei , dar fură si din timpul prețios al clientului.

unprod

Imaginați-vă o comandă pe care o plasați  on-line și sunteți înștiințați că va fi livrată a doua zi cu curierat rapid. Stați acasă, aștepți comanda, dar ea nu sosește. Suni la call center , aștepți la coadă ca să vorbești cu un operator, primești detalii în care se menționează că până la urma primești comanda cu o zi întârziere.

Cât timp pierdut și câtă frustrare ! Și asta pentru că o companie care vinde prin internet este extrem de ineficientă cu livrarile.

Dacă ne-am aloca timp ca manageri să întelegem nu numaice facem în departamentul pe care îl conducem, ci șicum facem și când,    atunci am fi șocați să constatăm că oamenii noștrii petrec probabil cel mult o treime din timp pentru activități care adaugă valoare. Și am realiza cât de daunătoare sunt aceste pierderi pentru companie și cât de simplu ar fi să le atacam, parte cu parte, într-un sistem ordonat și disciplinat al conceptului Lean.

Pierderile sunt daunătoare pentru compania ta , dar uneori afectezi și clientul, consumându-i timp prețios , chiar daca el plătește numai pentru activitățile care crează valoare.

GDPR
×
Info! Sunt de acord sa apar in statisticile Google Analytics.