If it’s not simple, it is not Lean !

If it’s not simple, it is not Lean !

Keep it Simple

Când se implementează sisteme de îmbunătățire în toate zonele și departamentele unei companii, în cele mai multe cazuri managerii de top sunt nerăbdători să vadă imediat rezultate semnificative . Ca urmare întreabă în fiecare sedință , uneori zilnic, unde se află indicatorii principali planificați să fie îmbunătățiți ca urmare a implementării filozofiei Lean.

Și de cele mai multe ori aceeași manageri de top sunt prea ocupați să se implice și deleagă bucuroși atribuțiile de implementare Lean către alte nivele, fără chiar să retină responsabilitatea pentru stadiul dezvoltării.
Ca urmare a acestui comportament, persoanele implicate din organizație își dau silința să dezvolte cât mai multe materiale, ocupând diferite aviziere cu o frumoasă “salată” de grafice colorate. Singurul obiectiv fiind acela de a-l face fericit pe conducatorul organizației!

În consecință foarte puțini oameni din organizație le citesc  și aproape nimeni nu le ințelege.
Și după o perioadă de timp ( luni de zile ???) vine un moment al adevărului când cel care se află în fruntea organizației realizează că implementarea programului Lean nu prea livrează mare lucru și mai mult, oamenii din organizație își cam pierd entuziasmul iar moralul este la pământ.

În acest stadiu al implementării am primit în decursul timpului foarte des întrebarea: când știm că procesul este bine implementat în companie ?

Atunci răspund că strategia trebuie să fie de a construi mai intâi sistemul care apoi să livreze rezultate .

Problema este că rezultatele nu vin imediat și între timp trebuie să îți faci o imagine destul de bună dacă planul de implementare este potrivit și să ții incă speranța că acest sistem va livra imbunătățirea indicatorilor de performantă.

Și atunci sfătuiesc ceea ce am făcut cu real succes în trecut.  Și anume, să spun că primul lucru pe care trebuie să-l faci este sa te plimbi prin producție, depozite, birouri și să încerci să înțelegi procesele , problemele zilnice cu care se confruntă echipa, evoluția anumitor indicatori in decursul zilei, mesaje de la clienți.

plan-strategie

În decursul unei plimbări în companiei de aproximativ 2-3 ore, ca lider al companiei ar trebuie să-ți formezi o imagine destul de bună fără să pui foarte multe întrebări. Sistemele vizuale scrise sau electronice ar trebui să-ți spună destule despre performanța diferitelor departamente.

Dacă nu, ceva nu este in regulă. Ori sistemele de afișaj-informare sunt prea complicate ori sistemul de disciplină este neglijat și oamenii din departamentul respectiv nu participă la actualizarea informațiilor și iau decizii rupte de realitate.

În rezumat, dacă tu nu ai ințeles mare lucru din acest tur înseamnă că sistemul nu lucrează.

Iar aceasta este prima și cea mai importantă cheie de control a stadiului implementării Lean .

Dacă nu este simplu și ușor de actualizat, citit si înțeles , înseamnă că în compania ta procesele nu sunt Lean. Iar dacă nu sunt Lean e timpul să te întorci  la pasul initial al implementării . Cu această ocazie ar fi bine să schimbi modul de abordare și implicare ta in proces.

Trebuie să ințelegi că implementarea sistemului Lean nu poate fi delegată și tu, ca lider al organizatiei trebuie să fii promotorul acestei dezvoltări.

Trebuie să fii interesat, implicat si entuziast astfel încât să influențezi echipa. Și toți oamenii din organizație trebuie implicați în dezvoltarea de procese clare, dedicate și simple.

Aceste procese vor fi ușor de ințeles, analizat și imbunătățit  , fără să fie nevoie să petreceți  ore în sala de sedințe în discuții fără sfârșit despre problemele companiei și posibile soluții.

Și nu uita: dacă un proces nu e simplu , înseamnă că acesta nu este Lean !

GDPR
×
Info! Sunt de acord sa apar in statisticile Google Analytics.